T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ERZURUM / NARMAN - Şehit Fırat Bulut Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Haberler

Ara

ÖĞRETMENLERİMİZLE YEMEKTE BİR ARAYA GELDİK

Ara

Çocuklar ilk eğitimlerini ailede almaktadırlar. Akabinde anaokulu, ilkokul, ortaokul, lise derken eğitimleri erişkin bir birey haline kadar devam eder. Ancak bu süreçte okul ile aile arasındaki iletişim oldukça önemlidir. Fakat çoğu durumda veliler öğrencilerden, okul da velilerden habersiz bir şekilde olmalarından yani iletişim kopukluğu yaşamalarından dolayı öğrencinin eğitimi istenilen düzeyde olmayabilir. Milli Eğitim Bakanlığı bu durumun önüne geçmek maksadıyla ve okul ile aile arasındaki koordinasyonu sağlamak amacıyla okul aile birliğini oluşturmuştur. Peki okul aile birliği ne iş yapar, kuruluş amacı nedir.?

Okul Aile Birliğinin Görevleri Nelerdir?

Okul aile birliğini en temel amacı aile, veli ve öğretmenler arasında iletişimi sağlamaktır. Bu amacı gerçekleştirmek için okul aile birliği üyeleri çeşitli dönemlerde toplantılar yapmaktadırlar. Bu toplantılarda madde imkanı olmayan öğrencilere destek verilmesi, eğitimde fırsat eşitsizliğinin giderilmesi, genel sorunlar gündeme alınır ve çözüm yolları tartışılır. Ayrıca çeşitli etkinlik düzenlenmesi adına teklifler de yapılır. Bu etkinlikler sayesinde de çocukların gelişimleri daha iyi bir noktada devam eder.

Okul aile birliğinin görevlerinden bir somut örnek verelim. Geçtiğimiz senelerde MEB, okullarda serbest kıyafet uygulamasına geçilip geçilmemesi durumunu tartışıyordu. Daha sonra bu kararı okul aile birliğine verdi. Bu sayede de okul aile birliği kendi okullarında sivil kıyafet uygulamasının mı yoksa forma uygulamasının mı geçerli olacağına karar verdi. Bunun dışında madde madde görevleri aşağıda belirtilmiştir.

  • Her fırsattan faydalanarak öğrencilerin millet; vatan, bayrak ve insanlık sevgilerini; Atatürk ilke ve inkılaplarına, manevi değerlere bağlılıklarını; dayanışma duygularını pekiştirmeleri amacıyla veliler ve okul müdürlüğü ile iş birliği yapmak.
  • Okulun amaç ve eğitim ilkeleriyle eğitim faaliyetleri hakkında ana ve babaları aydınlatmak.
  • Okulun programı, eğitimle ilgili yönetmelikleri konusunda öğrenci velilerini aydınlatmak.
  • Öğrencilerin sorumluluk yüklenmelerine; dürüst, nazik, saygılı, başarılı ve düzenli olmalarına katkıda bulunmak üzere aile ile iş birliği yapmak; öğrencilerin başarılarını toplu şekilde ana ve babalarına göstermek için imkanlar hazırlamak.
  • Çocukların başarılarının artırılması için ana ve babalarla iş birliği yapmak.
  • Öğrencilerin zamanında ve düzenli olarak okula devamlarının sağlanmasında veliler ve okul müdürlüğü ile iş birliği yapmak.
  • Evde derslerine çalışmak için imkan bulamayan öğrencilere, okulda çalışma ortamı hazırlamak.
  • Öğrencilerin disipline ve toplum düzenine uyum sağlamaları için okul müdürlüğü ve velilerle iş birliği yapmak.
  • Öğrencilerin yapmaları uygun olmayan işleri, gitmeleri uygun olmayan yerleri okul müdürlüğü ile birlikte tespit etmek ve ana-babalarla iş birliği yapmak.
  • Öğrencide bulunması istenilmeyen israf, gösteriş ve devlet malını hor kullanma gibi kötü davranışları önleyici tedbirleri almak.
  • Özel yetiştirmeye ve teşvike muhtaç çocuklar hakkında gerekli çarelere başvurmak.
  • Resim-iş, müzik, yabancı dil ve beden eğitimi derslerine özel ilgi duyan çocuklara okulda ve çevrede uygun imkanlar hazırlamak.
  • Öğrencilerin sağlıklı olmaları ve bulaşıcı hastalıklardan korunmaları, temizlik alışkanlıkları kazanmaları, düzenli beslenmeleri ve boş zamanlarını değerlendirmeleri konularında veliler ve okul müdürlüğü ile iş birliği yapmak.
  • Çocukların trafik kazaları ile diğer kazalardan korunmaları ve bu konuda alınacak tedbirlerle ilgili olarak veliler ve okul müdürlüğü ile iş birliği yapmak.
  • Okul çağındaki çocukların bakımı, gelişimi ve eğitimi konularında konferanslar düzenlenmesini sağlamak.
  • Öğrencilerin okul içindeki davranış ve çalışmalarını takip etmek için, ana ve babaların okulu ziyaret etme alışkanlığını kazanmalarına yardımcı olmak.
  • Sınıf öğretmenlerini öğrencilerin ana ve babalarını ziyaret etmeye teşvik etmek.
  • Bakıma, yedirilmeye ve giydirilmeye muhtaç hasta ve fakir öğrencilere yardım sağlanması için okul koruma derneği ile iş birliği yapmak.
  • İşitme, görme, konuşma, beden ve zihin yönünden özürlü veya herhangi bir alanda yetenekli öğrencilerle, eğitimi zor öğrenciler gibi özel eğitime muhtaç çocuklar için tedbirler almak.
  • Tatillerde veya derslerden sonra okulun kitaplık, bahçe, oyun ve spor tesislerinden öğrencilerin, velilerin, ana ve babaların faydalanmalarını sağlayacak tedbirleri almak.
  •  Çevrede okuma-yazma bilmeyen veya belli alanlarda yetişmek isteyen vatandaşları yetiştirmek üzere okulların yaptıkları faaliyetlere yardımcı olmak.
  • Ders yılı içinde ve ders yılı sonunda okulun yapacağı faaliyetlere gerekli katkıda bulunmak.

Okul Aile Birliği Ne Zaman Toplanır?

Okul aile birliği toplantıları ayda bir gerçekleştirilmektedir. Her ay okulca belirlenen bir günde okul aile birliği toplantıları yapılmaktadır. Denetleme kurulu ise 6 ayda bir toplanır.

Okul Aile Birliği'ne Nasıl Üye Olunur?

Okul aile birliğine üyelik gönüllülük esasına dayanmaktadır. Ancak okul yöneticileri, öğretmenler, veliler ve on sekiz yaşını geçmiş kursiyerler tabii üyedir. Bu üyelik süreci okul ile ilişik kesilen süreye kadar devam etmektedir.

Okul Aile Birliği Üyeleri ve Başkanı Maaş Alır Mı?

Okul aile birliği üyeleri ve seçilen başkan herhangi bir maaş veya ek ücret almamaktadır. Okul aile birliği öncelikle okul ile veli arasındaki kopukluğu gidermek amacıyla toplanır ve herhangi bir gelir kaygısı bulunmaz.

Bu yazımızda okul aile birliği toplantısı nedir, amacı nedir, ne zaman nasıl nerede hangi ta

Ara

Dünya Engelliler Haftası Tarihçesi

Her şey 1976 yılında başladı, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu 1981‘in Uluslararası Engelliler Yılı Olması kararı aldı. Bu kararın verilmesi için geçen 5 yıl, engellilerin sıkıntılarını, engelli kişilerin olanaklarının nasıl eşitleneceğini ve engellilerin toplumsal yaşamda bütün olanaklardan yararlanmalarını nasıl sağlayacaklarını düşünerek geçirildi.  Engelli olmayan vatandaşların hak ve menfaatleri konuşuldu. 1982 yılında 3 Aralık tarihi “Uluslararası Engelliler Günü” olarak kutlanmasına karar verdi. Buna ek olarak 10-16 Mayıs üye 156 devletin kutladığı “Engelliler Haftası” vardır.

 

Üzerinde değinilen bir başka konu da, dünya hükumetlerinin engelli kişilerin öncelikle insanlara dokunmalarını önlemeye nasıl gidebileceğiydi, konuşmanın büyük kısmı, çeşitli engelliliğe yol açan virüsler ve diğer hastalıklarla ilgiliydi. 1983-1992 yılları arasındaki on yıl, daha sonra Birleşmiş Milletler ‘in Engelli Kişilerin On Yılı ilan edildi.

 

Dünya Engelliler Günü ve Haftası Nasıl Kutlanır?

1992’den beri her yıl pek çok ülkede çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir. Engellilik Günü, engellilikle ilgili tartışmalar, forumlar ve kampanyalar düzenlemek için kullanılır ve topluluklar, bölgelerinde toplantı, görüşme ve hatta gösteri düzenlemeye teşvik edilir. Bunlar, bir müziğin ev sahipliğinden oyuna, engellilerin bu yapımlara dâhil olmalarına kadar uzanabilir.

Genel amaç, engelli bir insanın toplumun canlı bir üyesi olabileceğini göstermektir, çünkü tamamen sağlıklı olanların bu gerçeğin farkında olmadıkları, bu da farklılık gösteren farklı ayrımcılıklara yol açabilir. Öte yandan, engelliler, bu tür gösterilerden, koşullarına rağmen, halen yapabilecekleri çok şey olduğunu kanıtlayarak yararlanmaktadır.

 

Bu vesile ile tüm Engellilerimizin Haftasını Kutluyoruz.

Kas

Ōgretmenlerimizle Koçluk uygulaması değerlendirme toplantısı yaptik

Kas

Farkındalık oluşturma adına deprem bilgilendirme posteri yaptirdik

Kas

24 Kasım öğretmenler günününe hazirlik

Kas

24 Kasım öğretmenler gününü okulumuz  olarak kutladik

Kas

Ōğretmenler Gūnū" ilçe programına ". Hazırlık çalışmalarımızdan kareler 

Kas

TATİLE GİRMEDEN ÖĞRENCİLERİMİZİ DENEME SINAVI YAPTIK

Kas

SINIFLARIMIZA ,,ÖĞRENCİLERİMİZİN DAHA RAHAT ORTAMDA EĞİTİM FAALİYETLERİNİ YÜRÜTMESİ ADINA- PERDE YAPTIRDIK

Kas

NARMAN KAYMAKAMLIĞI VE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ İŞBİRLİĞİ İLE BAŞARILI ÖĞRENCİLERİMİZE TYT ÇALIŞMA KİTAPLARI HEDİYE EDİLDİ

Kas

ÖĞRENCİMİZ KAMİL YAPAR OKUL SPORLARI GÜREŞ ALANINDA İL BİRİNCİLİĞİNİ ELDE ETTİ

Kas

12. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE YÖNELİK  TATİLİ DEĞERLENDİRME ADINA YKS BİLGİLENDİRME SEMİNERİ YAPTIK 

Kas

RARA TATİLİ FIRSAT OLARAK DEĞERLENDİRİP OKULUMUZUN ALT YAPI GİDERLERİNİ YENİLEDİK

Kas

DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ PROJESİ ORTAÖĞRETİM KADEMESİ EYLEM PLANI.

AYI FAALİYET
NUMARASI
FAALİYET ADI FAALİYETİN
HEDEF
KİTLESİ
FAALİYET ADIMLARI BAŞLANGIÇ TARİHİ BİTİŞ TARİHİ SORUMLU BİRİM/KİŞİ
KASIM 1 TANITIM VE DUYURU YAPILMASI Öğrenciler, Öğretmenler, Eğitim Kurumu Yöneticileri ve Veliler 1.1. Tanıtım etkinliği yapıldı. 1.11.2023 1.11.2023 Merkez Yürütme Kurulu
1.2. Bakanlığımıza ait mecralarda proje ile ilgili haberler paylaşılır. 1.11.2023 2.11.2023
1.3. Proje uygulama kılavuzu ve eylem planları resmî yazı ile il millî eğitim müdürlüklerine gönderilir. 2.11.2023 3.11.2023
2 KOMİSYONLARIN KURULMASI İl/İlçe Millî Eğitim ve Okul Müdürlükleri 2.1. İl Yürütme Komisyonu kurulur. 6.11.2023 10.11.2023 İl/İlçe Millî Eğitim ve Okul Müdürlükleri
2.2. İlçe Yürütme Komisyonu kurulur. 6.11.2023 10.11.2023
2.3. Okul Yürütme Komisyonu kurulur. 6.11.2023 10.11.2023
3 SÖZLÜK OKUMA **** KLASİK ESER OKUMALARI * Ortaöğretim Öğrencileri 3.1. Tüm sınıflarda "Bilen Oturur Etkinliği" yapılır. (bk. Ek 5) 20.11.2023 24.11.2023 Okul Yürütme Komisyonu
3.2. Tüm sınıflarda "Pano Çalışmaları" yapılır.  27.11.2023 30.11.2023 Okul Yürütme Komisyonu
3.3. İl geneli "Sözlük Tasarım Yarışması" yapılır. ** 6.11.2023 30.11.2023 İl Yürütme Komisyonu
ARALIK 4 SAFAHAT OKUMALARI Ortaöğretim Öğrencileri 4.1. Faaliyet duyurulur. 1.12.2023 1.12.2023 İl Yürütme Komisyonu
İlçe Yürütme Komisyonu
Okul Yürütme Komisyonu
4.2. Safahat Sözlüğü öğrencilerle paylaşılır. 1.12.2023 1.12.2023 Okul Yürütme Komisyonu
4.3. Öğrencilerden Safahat Sözlüğü'nden seçilecek en az üç kelimenin yer alacağı anlamlı bir cümle ve afiş oluşturması istenir. 1.12.2023 11.12.2023 Okul Yürütme Komisyonu
4.4. Her sınıf için sınıfın en iyi cümlesi/afişi seçilir. 11.12.2023 11.12.2023 Okul Yürütme Komisyonu
4.5. Sınıfların en iyi cümleleri arasından okulun en iyi cümlesi/afişi seçilir. 12.12.2023 13.12.2023 Okul Yürütme Komisyonu
4.6. Okulların en iyi cümleleri ilçe millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilçenin en iyi cümlesi/afişi seçilir. 13.12.2023 15.12.2023 Okul Yürütme Komisyonu
4.7. İlçelerin en iyi cümleleri il millî eğitim müdürlüklerine gönderilir ve ilin en iyi cümlesi/afişi seçilir. 18.12.2023 19.12.2023 İlçe Yürütme Komisyonu
4.8. İlçelerin en iyi cümleleri/afişleri Mehmet Âkif Ersoy'u Anma Haftası il programında sergilenir ve il birincisi bu programda ödüllendirilir. 20.12.2023 27.12.2023 İl Yürütme Komisyonu
5 SAFAHAT KONULU ÇEVRİM İÇİ BİLGİ YARIŞMASI Ortaöğretim Öğrencileri 5.1. Yarışma şartnamesi hazırlanır. 4.12.2023 8.12.2023 Merkez Yürütme Kurulu
5.2. Yarışma duyurulur. 11.12.2023 11.12.2023
5.3. Sorular hazırlanır. 18.12.2023 22.12.2023
5.4. Yarışma gerçekleştirilir. 23.12.2023 23.12.2023
5.5. Sonuçlar açıklanır. 23.12.2023 23.12.2023
    DÎVÂNU LUGÂTİ'T-TÜRK OKUMALARI Ortaöğretim Öğrencileri 6.1. Tüm sınıflarda "Anlamını Bul Etkinliği" yapılır. (bk. Ek 5)
6.2. Tüm sınıflarda "Hatırlatmaca" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5)
8.01.2024 12.01.2024 Okul Yürütme Komisyonu
6.3. Tüm sınıflarda "Anahtar Kelimelerle Hikaye Yazma" etkinliği yapılır.  15.01.2024 19.01.2024 Okul Yürütme Komisyonu
6.4. İl geneli "Deneme Yarışması" yapılır. ** 2.01.2024 19.01.2024 İl Yürütme Komisyonu
İlçe Yürütme Komisyonu
Okul Yürütme Komisyonu
ŞUBAT 7 DEYİMLER VE ATASÖZLERİ OKUMALARI Ortaöğretim Öğrencileri 7.1. Tüm sınıflarda "Anlat Bakalım" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5)  5.02.2024 9.02.2024 Okul Yürütme Komisyonu
7.2. Tüm sınıflarda "Drama ile Atasözü/Deyim Anlatma" etkinliği yapılır.  12.02.2024 16.02.2024 Okul Yürütme Komisyonu
7.3. Tüm sınıflarda "Atasözü/Deyim Resimleme" etkinliği yapılır.  19.02.2024 23.02.2024 Okul Yürütme Komisyonu
7.4. Ortaya çıkan ürünlerden okul sergisi açılır. 26.02.2024 29.02.2024 Okul Yürütme Komisyonu
MART 8 KUTADGU BİLİG OKUMALARI Ortaöğretim Öğrencileri 8.1. Tüm sınıflarda "Anlamını Bul" etkinliği yapılır.  (bk. Ek 5) 1.03.2024 8.03.2024 Okul Yürütme Komisyonu
8.2. Tüm sınıflarda "Kelime Türetme" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5) 11.03.2024 15.03.2024 Okul Yürütme Komisyonu
8.3. Tüm sınıflarda "Kare Bulmaca" etkinliği yapılır. 18.03.2024 22.03.2024 Okul Yürütme Komisyonu
8.4. İl geneli "Nesne Tasarımı Yarışması" yapılır. ** 1.03.2024 29.03.2024 İl Yürütme Komisyonu
NİSAN 9 BEYİT EZBERLEME *** Ortaöğretim Öğrencileri 9.1. Tüm sınıflarda "Bu Nedir?" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5) 1.04.2023 5.04.2023 Okul Yürütme Komisyonu
9.2. Tüm sınıflarda "Duvar Yazısı (Grafiti) Çalışmaları" yapılır. 15.04.2023 19.04.2023 Okul Yürütme Komisyonu
9.3. İl geneli "Video Yarışması" yapılır. ** 1.04.2023 26.04.2023 İl Yürütme Komisyonu
MAYIS 10 YUNUS EMRE DİVANI OKUMALARI Ortaöğretim Öğrencileri 10.1. Tüm sınıflarda "Baş Harflerini Değiştir" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5) 1.05.2024 10.05.2024 Okul Yürütme Komisyonu
10.2. Tüm sınıflarda "Sözsüz Oyun (Pandomim) ile Kelime Anlatma" etkinliği yapılır.  13.05.2024 17.05.2024 Okul Yürütme Komisyonu
10.3. Tüm sınıflarda "Beyin Fırtınası" etkinliği yapılır. (bk. Ek 5) 20.05.2024 24.05.2024 Okul Yürütme Komisyonu
10.4. İl geneli "Tişört Tasarımı" yarışması yapılır. ** 1.05.2024 31.05.2024 İl Yürütme Komisyonu
10.5. Etkinliklerde ortaya iyi örnekler çıkaran ve/veya yarışmalarda derece alan öğrenciler, danışman öğretmenler ve eğitim kurumu yöneticileri Ankara'ya davet edilir. 27.05.2024 31.05.2024 Merkez Yürütme Kurulu
HAZİRAN 11 DİLİMİZİN ZENGİNLİKLERİ ŞÖLENİ Öğrenciler, Öğretmenler, Eğitim Kurumu Yöneticileri ve Veliler 11.1. Şölende sergilenmek üzere illerden gelen materyaller tasnif edilir. 3.06.2024 7.06.2024 Merkez Yürütme Kurulu
11.2. Şölen hazırlıkları yapılır. 3.06.2024 14.06.2024
11.3. İllerden gelecek katılımcılar Ankara'ya intikal eder. Tarih netleşince bildirilecektir. Tarih netleşince bildirilecektir.
11.4. Dilimizin Zenginlikleri Şöleni gerçekleştirilir. Tarih netleşince bildirilecektir. Tarih netleşince bildirilecektir.