T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ERZURUM / NARMAN - Şehit Fırat Bulut Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Haberler

Mrt

Her yıl 1-7 Mart tarihleri arasında Yeşilay Haftası'nı kutluyor, hafta kapsamında yaptığımız etkinliklerle toplumun bağımlılık konusunda bilinç ve farkındalık düzeyini artırmayı hedefliyoruz.

Mrt

Toplumumuzda deprem bilincinin oluşturulması ve depremlere karşı daima hazırlıklı olunması amacıyla, ülkemizde her yıl 1–7 Mart tarihleri arasındaki hafta, "Deprem Haftası" olarak kutlanmaktadır.

Mrt

SÜREKLİ ELEKTRİEK PRİZLERİNİN  ÇALIŞMAMA NEDENLERİNİ USTAM ARAŞTIRDI, DÜŞÜK AMPERLI ŞARTELLERİN HEPSİNİ DEĞİŞTİRDİK

Mrt

OKUYLUMUZ YENİ OLMASINA RAGMEN SINIF KAPI ELCEKLERİNİ  YENİLEDİK

Mrt

Yeni yapılan Okulumuz binasında her gün bir sorun Fayanslar her taraftan patlıyor

Mrt

Erbab başarıyı artırma programı kapsamında 12.Sınıflara yönelik STS uyguladık

Mrt

Erdem programı kapsamında 'paylaştıkça birleşir ,Birleştikçe güçleniriz'proğramımızı icra ettik

Şbt

Ōgrencilerimiz Erzurum bilim fuarinda

Şbt

Toplumsal Ahlaki değerler konulu ,öğrencilerimize konferans sunum yaptık

Şbt

mutad olarak öğrencilerimiz günün belli saatlerinde okuduğunu analama anladığını kavrama düşünme ve iyi alışkanlıklar kazanma adına okulumuzda kitap okuma kampanyası düzenlenmektedir

Şbt

Topyekûn savunmanın en önemli unsurlarından biri olan; savaşta, afetlerde, yangınlarda ve diğer arama-kurtarma faaliyetlerinde halkın can ve mal kaybını en aza indirme amacını taşıyan sivil savunma konusuna dikkat çekmek amacıyla her yıl 28 Şubat günü ülkemizde Sivil Savunma Günü olarak kutlanıyor.

            AFAD'ın sivil savunma alanında gerçekleştirdiği başlıca faaliyetler;

  • 81 ilimizin İl Sivil Savunma Planları, Afet Yönetim ve Karar Destek Sistemine (AYDES) güncellenerek aktarıldı. Planların denetimi, güncellenmesi ve her an uygulamaya hazır halde bulundurulması süreci sistem üzerinden izlenebiliyor.
  • Daire ve Müessese Sivil Savunma Planları ile ilgili olarak; 81 İlimizde 6.760 kamu kurum ve kuruluşu ile 6.134 özel sektör kuruluşu olmak üzere toplam 12.894 kamu ve özel sektör kuruluşu sivil savunma planlaması kapsamına alındı.  Bunlardan 7.872 kuruluşun planı onaylandı, 5.022 kuruluşun plan hazırlama süreci ise devam ediyor.
  • İkaz ve Alarm Hizmetleri kapsamında "İkaz ve Alarm (Siren) Sistemi (İKAS) Projesi" yürütülüyor. Hava taarruzları ile KBRN tehdit ve tehlikelerine karşı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan alınacak olan ikaz ve alarm haberleri ile tehlike haber kaynağı olan kurumlardan alınacak afet ve acil durum tehlikesi haberlerinin İl AFAD Merkezlerine çevrimiçi olarak iletilmesini sağlayacak olan Haber Alma ve Yayma Sistemi yazılımı tamamlandı, test yayınları devam ediyor.
  • AFAD ve ASELSAN AŞ iş birliği ile; siren sisteminin yerli ve milli imkânlarla yurt içinde üretilip ülke geneline yaygınlaştırılması hedeflenerek, Haber Alma ve Yayma Sistemi üzerinden iletilen tehdit ve tehlike haberlerinin, tehdit altında kalabilecek bölgelerdeki halka, gerek sirenlerle gerekse sesli anonslarla duyurulmasını ve uyarılmasını sağlamak amacıyla "İkaz ve Alarm Sistemi Kurulumu (İKAS) Projesi" yürütülüyor. Bu kapsamda, Gaziantep, Hatay ve Kilis İl merkezleri ile Gaziantep İli Nizip İlçesi, Hatay İli Reyhanlı, İskenderun ve Yayladağı İlçelerine Siren Sistemi Kurulumu çalışmaları Aralık 2020 tarihi itibarıyla tamamlandı. Diğer illerdeki çalışmalar devam ediyor.
  • Ülkemizde uygulanabilir bir Sığınak Politikası oluşturulması maksadıyla "Sığınak Politikasının Belirlenmesi Projesi" yürütülüyor. Bu çerçevede, paydaş kurum ve kuruluş temsilcileriyle, sorunlar ve çözüm yollarının tartışıldığı toplantılar ve çalıştaylar gerçekleştirildi. İsviçre ve Finlandiya örnekleri yerinde incelendi.
  • "Radyolojik ve Nükleer Korunma ve Savunma Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2021-2025)" 2020 yılı içinde tamamlandı.
  • İl AFAD Müdürlüğü personelimiz tarafından ilgili kurum ve kuruluşlardan yaklaşık 2200 personele "KBRN Farkındalık ve Şüpheli Posta Eğitimi"  verildi. "KBRN Farkındalık ve Şüpheli Posta Eğitimleri" 2021 yılında da devam edecek.
  • KBRN Terimler Sözlüğü ve KBRN Standart Operasyon Prosedürleri El Kitabı 2020 yılı içinde hazırlandı. İlgili kitapçıklar, 81 İl AFAD Müdürlükleri, kamu kurumları ve ilgili üniversitelere gönderildi.
  • Covid-19 kapsamında; 2020 yılı içinde 81 İl AFAD Müdürlükleri ve Başkanlık teşkilatı personeline toplam 8100 adet FFP3 koruyucu maske alımı yapıldı. 81 İl Müdürlüğümüze gönderilen acil yardım ödenekleri koordine edildi.
  • 2020 yılında Covid-19 sürecinde yurt dışından ülkemize gelen 79.228 vatandaşımız, 77 ildeki 169 yurtta AFAD koordinasyonunda misafir edildi. 1.963 personelimizin görev aldığı çalışmalar için 89.311.822,92 TL ödenek gönderildi.
  • Halen Ülkemiz genelinde uygulanan korona virüs tedbirleri kapsamında toplam 114 KYK öğrenci yurdunda 26.337 oda hazır tutuluyor. An itibarıyla kullanılan 74 yurttaki 2.631 odada 2.644 kişi gözlem altında bulunuyor. İhtiyaçlar çerçevesinde ortaya çıkan harcamalarda kullanılmak üzere AFAD tarafından illere 15.008.445 TL ödenek gönderildi.

Şbt

HEMŞİRE YARDIMCILIĞI BÖLÜMÜ

HEMŞİRE YARDIMCILIĞI BÖLÜMÜ

HEMŞİRE YARDIMCISI

HEMŞİRE YARDIMCISI GÖREV VE SORUMLULUKLARI

Hemşirelik yardımcılığı programına ortaokul TEOG sınavına göre, tercih ve yerleştirme sistemiyle doğrudan öğrenci alınır. Öğrenciler 9 uncu sınıfta bütün okullarda okutulan ortak dersleri; 10 sınıftan itibaren alan seçerek, ortak derslerle birlikte hemşirelik yardımcılığı alan derslerini teorik ve uygulamalı olarak görürler.,

Hemşirelik yardımcılığı programından mezun olanlar; kamu ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarında "hemşire yardımcısı" unvanı ile çalışırlar. Üniversiteye girişlerde hemşirelik bölümleri için ayrıca ek puan verilmektedir. 2 yıllık meslek yüksekokulları için orta öğretim başarı puanı ile sınavsız geçiş hakları bulunmaktadır.

İSTİHDAM ALANLARI

Sağlık Bakanlığına bağlı kamu ve özel yataklı / yataksız sağlık kurum ve kuruluşları, Başbakanlık Sosyal Yardım ve Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı yataklı/ yataksız sağlık kurum ve kuruluşları, Yükseköğretime bağlı yataklı / yataksız sağlık kurum ve kuruluşlarıdır.

GÖREVLERİ

a) Hasta odasının düzenini ve temizliğinin yapılmasını sağlar.

b) Hastanın yatağını yapar.

c) Hasta güvenliğinin sağlanmasına yardım eder.

ç) Hastanın tedavi planında yer alan ve hemşirenin uygun gördüğü oral ilaçları hastaya verir.

d) Hastanın kişisel bakım ve temizliği ile ilgili gereksinimlerinin karşılanmasına yardım eder.

e) Hastanın deri bütünlüğünü gözlemleyerek hemşireye bilgi verir.

f) Hastaların muayene, tetkik ve tedavi için hazırlanmasına, tıbbi işlem öncesinde elbiselerinin değiştirilmesine ve işlem sonrasında giyinmesine yardım eder.

g) Yatak yarasını önlemeye yönelik koruyucu işlemlerde hemşireye yardım eder.

ğ) Hastanın günlük yaşam aktivitelerinin yerine getirilmesine yardım eder.

h) Yataktan kalkamayan veya kalkması uygun görülmeyen hastanın boşaltımına yardımcı olur, varsa boşaltımla ilgili sorunlarını hemşireye bildirir.

ı) Hastanın idrar torbasını boşaltır veya değiştirir.

i) Hastadan steril olmayan idrar örneği ve dışkı örneği alır.

j) Hastanın beslenme programına uygun olarak beslenmesine yardımcı olur

k) Kilo takibi gereken hastalarda günlük kilo takibini yapar.

l) Hemşirenin uygun gördüğü durumlarda hastanın yürümesine ve hareket etmesine yardım eder.

m) Hareket kısıtlılığı olan hastalarda uygun görülen pozisyonu verir.

n) Hastanın başka bir kliniğe ya da birime transferine yardım ve refakat eder.

o) Hasta için planlanan egzersiz programının hastaya uygulanmasına yardım eder.

ö) İlgilendiği hastaların genel durumunda fark ettiği değişiklikleri hemşireye bildirir.

p) Ölüm sonrası yapılması gereken bakımları uygular.

r) Alınan kan, doku veya diğer örneklerin laboratuvara naklini sağlar.

s) Hasta bakımında kullanılan malzemelerin hazırlanmasını, temizliğini, dezenfeksiyonunu ve uygun şekilde saklanmasına yardım eder.

 

 

Şbt

OKULUMUZDA COVİĞ TEDBİRLERİ KAPSAMINDA AŞI PROĞRAMI YAPTIK

Şbt

12. sınıflar yks denemesinde

Şbt

okul olara öğrencilere iyi alışkanlıklar kazandırma ve okuma ya özendirme adına ençok kitap okuyan öğrencimizi ödüllendirme süreci başlattık