T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ERZURUM / NARMAN - Şehit Fırat Bulut Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Duyurular

Mrt

OKULUMUZUN İKİNCİ DÖNEM   I. SINAV TAKVİMİ

Ara

2. ORTAK YAZILI SINAV UYGULAMA TAKVİMİ Ortak yazılı sınavların hangi derslerden ve hangi tarihlerde yapılacağı Tablo-1’de verilmiştir. Tablo-1 Ortak Yazılı Sınav Uygulama Takvimi Sınıf Ders Adı Sınav Tarihi 6. Sınıf Türkçe 26 Aralık 2023 Matematik 26 Aralık 2023 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 27 Aralık 2023 Matematik 27 Aralık 2023 3. ORTAK YAZILI SINAV SORU SAYILARI 2023-2024 eğitim öğretim yılı 6 ve 9. sınıf 1. dönem ortak yazılı sınavların soru sayısı Tablo-2’de yer almaktadır. Tablo-2 Ortak Yazılı Sınav Soru Sayıları Ortak Yazılı Sınav Soru Sayısı Seçenek Sayısı Süre 6. Sınıf Türkçe 16 4 40 6. Sınıf Matematik 16 4 40 9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı 20 5 40 9. Sınıf Matematik 20 5 40

OKUL MÜDÜRLÜKLERİNİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER a. Okulda ortak yazılı sınav ile ilgili iş ve işlemleri yürütmek, b. Sınava girecek olan öğrencilere ait bilgileri, e-Okulda yer alan bilgilerle karşılaştırmak, doğruluğunu ve güncelliğini kontrol ederek takip etmek, c. Ortak yazılı sınava giren sınıfların listesini e-Okuldan indirerek görevli öğretmenlere teslim etmek, ç. Sınavlara girecek öğrenciler ile bu öğrencilerin velilerini ve görevli öğretmenleri bilgilendirerek rehberlik etmek, d. Sınav öncesi öğrenci cevap kâğıtlarını il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinden tutanakla teslim almak, e. Sınav öncesi, okulunda okutulmakta olan ders kitaplarını dikkate alarak uygun soru kitapçıklarını sistemden indirmek, öğrenci sayısına ve kitapçık türüne göre çoğaltarak hazır hâle getirmek, f. Ortak yazılı sınavda görevli öğretmenlere sınavdan önce bilgilendirme toplantısı düzenlemek, g. Ortak yazılı sınavın uygulanacağı sınıfa, sınav saatinde dersi olan veya uygun görülen öğretmenleri görevlendirmek, sınavı yapılan dersin branş/alan öğretmenine sınavda gözetmen olarak görev vermemek, ğ. Ortak yazılı sınavın gerçekleştirildiği tarih ve saat aralığında okulun her koridorunda birer görevli öğretmeni/yöneticiyi nöbetçi olarak görevlendirmek, h. Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim ve eğitimlerine devam eden öğrencilerin ortak yazılı sınavlara katılımıyla ilgili süreçleri yönetmek, 10 / 18 ı. Sınav sonrası öğrenci cevap kâğıtlarının bulunduğu sınav poşetlerini eksiksiz ve zarar görmeden il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine teslim etmek, i. Ortak yazılı sınava katılmayan öğrencilerin durumunu sınav bitiminden sonra aynı gün içinde e-Okula işlemek, j. Mazeret sınavlarına ilişkin iş ve işlemleri yürütmek, k. Ortak yazılı sınava katılmama gerekçesi sınavdan sonra en geç 5 (beş) iş günü içerisinde velisi tarafından okula yazılı olarak bildirilen öğrencilerin mazeret sınavına katılıp katılmayacaklarını karara bağlamak, l. Mazeretleri kabul edilen öğrencileri, resmî yazı ile il/ilçe millî eğitim müdürlüklerine bildirmek, m.Ortak yazılı sınavların uygulanmasına yönelik iş ve işlemlere yapılan itirazlara cevap vermek, n. İtiraz süresi bitiminde öğrenci cevap kâğıtlarını il/ilçe millî eğitim müdürlüklerinden tutanakla teslim almak, o. Sınav ile ilgili iş ve işlemler bittikten sonra soru kitapçıklarını ve cevap kâğıtlarını usulüne uygun olarak muhafaza altına almak. 8. GÖREVLİ ÖĞRETMENLERİN YAPACAĞI İŞ VE İŞLEMLER a. Ortak yazılı sınava ait sınav evraklarını (soru kitapçıkları, cevap kâğıtları ve sınıf listesi) sınav başlamadan en geç 15 dakika önce okul idaresinden imza karşılığı teslim alıp yazılı bitiminde imza karşılığı teslim etmek, b. Ortak yazılı sınavın sınıfta uygulanmasına yönelik iş ve işlemler ile ilgili öğrencileri bilgilendirmek, “Sınavda Uyulması Gereken Kurallar”ı sınav başlamadan önce sınıfta yüksek sesle okumak, c. Sınav başlamadan önce sınavın başlama ve bitiş saatlerini tahtaya yazmak ve doğru şekilde optik işaretlemeyi öğrencilere göstermek, ç. Öğrencilerin, öğrenci cevap kâğıdı üzerindeki tüm işaretlemeleri kurşun kalemle yapmalarını sağlamak, d. Ortak yazılı sınavda öğrencilerin; kitapçık türü, ders adı ve katıldığı oturum bilgisini (Tam gün eğitim yapan okullar sabah oturumunu işaretleyeceklerdir.) öğrenci cevap kâğıdına doğru işaretlemelerini sağlamak, e. Cevap kâğıtları öğrenci adına düzenlenmiş ise öğrenci cevap kâğıdı üzerindeki bilgilerin öğrenciye ait olup olmadığını ve bilgilerin doğruluğunu kontrol etmek, (Öğrenci cevap kâğıdının hatalı olması durumunda öğrenciye yedek cevap kâğıdı verilecektir.) cevap kâğıtları öğrenci adına düzenlenmemiş ise öğrencilerin cevap kâğıdındaki ilgili yerleri doldurmasını sağlamak, f. Öğrencilere, cevaplarını mutlaka öğrenci cevap kâğıdına işaretlemeleri hususunda gerekli uyarıyı yapmak, g. Ortak yazılı sınav soru kitapçıkları öğrenciye dağıtıldıktan sonra kitapçık üzerinde ilgili bölümlerin (ad, soyad, öğrenci no, sınıf/şube) öğrenci tarafından doldurulmasını sağlamak, ğ. Ortak yazılı sınavın 100 (yüz) tam puan üzerinden değerlendirileceğini ve değerlendirmede yanlış cevap sayısının doğru cevap sayısını etkilemeyeceğini öğrencilere duyurmak, h. Baskı hatası tespit edilen soru kitapçığının değiştirilmesini sağlamak, ı. Ortak yazılı sınavda kopya çekildiğinin tespiti hâlinde kopya çeken öğrenci için tutanak düzenleyip okul idaresine teslim etmek, i. Sınav evrakına zarar verilmesi (soru kitapçığının yırtılması, cevap kâğıdının okunamayacak hâle getirilmesi, vb.) ya da evrakın teslim edilmemesi durumunda tutanak düzenleyip okul idaresine teslim etmek, j. Sınıf listesine öğrencinin ortak yazılı sınava katılım durumunu işlemek, (Öğrenci sınava katıldı ise “GİRDİ”, katılmadı ise “GİRMEDİ” şeklinde yazılacaktır.) k. Ortak yazılı sınav sonrasında öğrenci cevap kâğıtlarının bulunduğu sınav poşetini ve soru kitapçıkları ile sınıf listesini eksiksiz/hasarsız bir şekilde okul idaresine imza karşılığı teslim etmektir.

Eyl

Ōgrencilerimizin yoğun isteği, ŌGRETMELER KURULU KARARİ ve  OKUL AİLE BİRLİĞİ toplantı kararı doğrultusunda: Okul Kıyafetlerinin yenilenmesi ve değiştirilmesine karı verilmiştir.

.-Pantolon : kumaş, lacivert,

Peyta :kumaş polar.

  -Tişört: beyaz kolllu veya kolsz, kısa yakalı olacak şekilde kararlastirilmistir

Tüm Giyim mağazaları bizimle irtibata geçerek temin edip,serbest piyasa koşullarına uyacak şekilde ticari faaliyetlerde buluna bilir .İlgililere duyrulur.

Not: Yeni Kıyatef uygulamamıza,Ekim Ayının Birinde geçilecektir.Tüm İlgili paydaşlara ve Öğrencilerimize duyrulur.

May

MESEM KAYITLARIMIZ TEKRAR BAŞLADI

Kayıtlarda Öğrencilerimizden istediğimiz belgeler şunlar:

KİMLİK FOTOKOPİSİ.

DİPLOMA.

1 ADET FOĞRAF.

STAJ SÖZLEŞMESİ.

 USTA ÖĞRETİCİLKİK BELGESİ.

İŞ YERİ SÖZLEŞMESİ VE İŞYERİ RYHSATI

ŞARTLARI TUTAN ÖĞRENCİLERİN BUGUNDEN İTİBAREN KAYITLARINI ALMAYA BAŞLADIK.ÇIRAKLIK KURSUNA KAYIT YAPTIRMAK İSTEYEN ÖĞRENCİLERİMİZ BU BELGELERLE OKULUMUZA GELEREK KAYIT YAPTIRA BİLİRLER.

May

Yürümenin fiziksel faydaları
Düzenli yürüyüş yapmak erken ölüm riskini azaltıyor! 2010 yılında yaklaşık 1 milyon insanın dahil olduğu kapsamlı bir araştırma sonucuna göre düzenli olarak günde 30 dk orta şiddetle tempolu yürüyüş yapan bireylerin düzenli yürüyüş yapmayan bireylere kıyasla tüm nedenlere bağlı olarak erken ölüm riskinin %19 daha az olduğunu göstermiştir. Ayrıca düzenli ve yeterli miktarda yürüyüş yapmak aşağıdaki kazanımları sağlar: 

  • Kalp-damar hastalık riskini azaltır.
  • Yüksek kan basıncını düşürür.
  • Vücut ağırlığını, vücut yağını ve bel çevresini azaltır.
  • Tip2 diyabet hastalığına yakalanma riskini önemli ölçüde azaltır.
  • Bel ağrılarını önler ve rahatlatır.
  • Kalp ve solunum sistemini geliştirir.
  • Dayanıklılığı artırır.
  • Yaşam kalitesini artırır.

Yürümenin mental sağlığa faydaları
Yürüyüş ve mental sağlık arasındaki ilişkiyi inceleyen bilimsel çalışmalar, düzenli olarak yapılan yürüyüş aktivitelerinin depresyon ve anksiyete semptomlarını hafifletebileceğini ve böylece yaşam kalitesinin artabileceğini göstermiştir. Ayrıca düzenli olarak yapılan yürüyüşlerin, düşünme, anlama, hatırlama gibi bilişsel fonksiyonların iyileşmesine katkı sağlamasının yanı sıra uyku kalitesinin artması, okul başarısının artması ve yaşlılıkta bilişsel fonksiyonların zayıflamasının önlenmesi gibi pek çok faydası olduğu gösterilmiştir.
Araştırmalar, yeşilin ve suyun olduğu doğal ortamlarda yapılan yürüyüşlerin kentlerde yapılan yürüyüşlerden daha fazla psikolojik fayda sağladığını göstermiştir. İngiltere ulusal ruh sağlığı derneği tarafından yapılan bir araştırmada çeşitli fiziksel aktivite türleri ile ilgilenen insanlara açık alanda yaptıkları fiziksel aktivitenin fiziksel ve psikolojik etkileri soruldu. Araştırma sonuçlarına göre katılımcıların çoğu psikolojik faydanın daha yüksek olduğunu belirtmişlerdir.

Yürümenin süresi ve şiddeti nasıl ayarlanmalıdır?
Dünya sağlık örgütü yetişkinler için haftanın 5 günü minimum 30 dk orta şiddette fiziksel aktivite önermektedir. Orta veya zorlu fiziksel aktivitenin belirlenmesi için son derece basit olan konuşma testi kullanılabilir. Örneğin orta şiddette bir aktivite yapıyorsanız konuşabilirsiniz ancak şarkı söyleyemezsiniz. Yüksek şiddetli bir aktivitede ise nefes almadan birkaç kelimeden fazlasını
söyleyemezsiniz. Böylece konuşma testini kullanarak günde 30 dk orta şiddetli yürüyüşler yapabilirisiniz.
Eğer bir pedometre kullanıyorsanız ve adım sayısı üzerinden aktivitelerinizi beliriyorsanız. O halde orta şiddette ve 30 dk'ya denk gelen adım sayısı dakikada 100 adım atacak şekilde 3000 adım atmaktır. Ayrıca adım sayısı üzerinden fiziksel aktivite düzeyinizi belirlemek için günlük attığınız adım sayısı ile aşağıdaki tabloyu karşılaştırabilirsiniz.

May

Obezite İçin Risk Faktörleri Nelerdir?
Hangi Durumlar Obeziteye Neden Olur?

 

  • Yeterli fiziksel aktiviteden yoksun, hareketsiz bir yaşam tarzı
  • Beslenme alışkanlıklarındaki düzensizlikler, besin değeri düşük yağ oranı yüksek gıdalarla, şeker miktarı yüksek gıdalarla beslenme
  • Yaş faktörü
  • Doğumda alınan kilolar
  • Doğum sayısı
  • Evlilik sonrası oluşan yeni yaşam biçimi
  • Aşırı alkol kullanımı
  • Alınan bazı ilaçlar ve hormonlar
  • Hormon hastalıkları: 
    • Hipotiroidi-Tiroid bezinin az çalışması
    • Polikistik over sendromu (yumurtalıkta kist oluşumu)
    • Büyüme hormonu yetersizliği
    • Hipogonadizm (seks hormonlarının azlığı)
    • Cushing sendromu (böbrek üstü bezi hastalığı)
  • Sosyoekonomik ve Psikolojik faktörler
  • Genetik faktörler



Yapılan çalışmalar obezite oluşumunda kalıtım veya genetik faktörlerin % 25-40 oranında rol oynadığını göstermiştir.

Obezitenin Neden Olduğu Hastalıklar

 

  1.  Yüksek tansiyon
  2.  Şeker hastalığı (Tip 2 Diyabet)
  3.  Kalp hastalıkları
  4. Safra kesesi taşı
  5. Karaciğer yağlanması
  6. Eklem hastalıkları (osteoartrit)
  7. Reflü özofajit
  8. Gut-Ürik asit artışı
  9. Kanser sıklığında artış (Kadınlarda meme, rahim ve safra kesesi kanseri, erkekler-de kolon ve prostat kanserinde artış)
  10.  Adet görme bozuklukları
  11. Psikolojik bozukluklar (aşağılık duygusu, kendine güven azalması, sosyal yaşam-dan uzaklaşma)
  12.  Felç-inme sıklığında artış
  13.  Uyku apnesi
  14. Kadınlarda tüylenme (hirsütizm)



Kilo Vermenin Faydaları

 

  1. Kalp hastalığı oluşma riski azalır
  2. Yüksek kan basıncı azalır
  3. Artmış insülin direnci, yüksek kan şekeri düzelir
  4. Karaciğer yağlanması geriler
  5. Uyku apnesi düzelir
  6. Kan yağları azalır



Tedavi


Obezitenin tedavisinde her hastanın durumu değerlendirilerek aşağıdaki yöntemlerden biri veya birkaçının beraber uygulanması gerekir;

  1.  Diyet
  2. Fiziksel egzersiz
  3. Davranış tedavisi
  4. İlaç tedavisi
  5. Cerrahi tedavi

May

ÖĞRENCİLERİMİZ USTA ÖĞRETİCİLİK BELGELERİNE KAVUŞTU.Önce Öğrencilerimize Kalfalık sonra Ustalık sonrada Usta öğreticilik belgelerini verdik Okul olarak Meslek edindirme kapsamında planlı birşekilde başlattığımız Uygulamamızı Öğrencilere Usta öğreticilik belgelerinide vererk tamamladık .

May

Okulumuzun İsmi Şehit Fırat Bulut olarak değiştirildi

Nis

Usta Öğreticilik Kursuna" Başvuru İçin İstenilen Belgeler:

1- Dilekçe (Okuldan Alınacak-Matbu Dilekçe)

2- Ustalık Belgesi/Ön Lisans Diploması veya Mezuniyet Belgesi Aslı ve Fotokopisi

3- 2 Adet Biyometrik Fotoğraf

4- Nüfus Cüzdan Fotokopisi

Nis

Milli Eğitim Bakanlığı, 11-15 Nisan 2022 tarihleri arasındaki Mesleki Çalışma Dönemine dair resmi yazıyı yayımladı.

T.C.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğü

Bakanlığımıza bağlı her derece ve türdeki eğitim kurumlarında görevli öğretmenlerin 2022 yılı Nisan dönemi mesleki çalışmaları; ilgi (a) Yönetmeliğin 38, ilgi (b) Yönetmeliğin 87 ve ilgi (c) Yönetmeliğin 52 nci maddeleri ve ilgi (ç) Makam Onayı doğrultusunda, 11-15 Nisan 2022 tarihleri arasında uzaktan eğitim yöntemiyle gerçekleştirilecektir.

Bu kapsamda öğretmenlerimiz; ekte yer alan hizmetiçi eğitim faaliyetlerinden (ÖBA platformu üzerinden uzaktan eğitim olarak) en az bir eğitimi tamamlamaları halinde mesleki çalışmalarını tamamlamış sayılacaklardır. Ayrıca okul yöneticileri de isteğe bağlı olarak bu eğitimlere katılabileceklerdir.
Bilgilerini ve gereğini rica ederim.
Petek AŞKAR Bakan a.
Bakan Yardımcısı

11-15 Nisan 2022 Tarihleri Arasında Yapılacak Mesleki Çalışma Programı

Sıra

No

Hizmet içi Eğitim Faaliyeti

Hedef Kitle

1

Yönetimsel Beceriler Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

2

Çocuklarda Sorumluluk Bilinci Oluşturma Eğitimi Semineri

Öğretmenler

3

İnsan Hakları, Demokrasi ve Adalet Eğitimi Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

4

Çocuk İşçiliği ve Eğitim Semineri

Öğretmenler

5

Duygu Düzenleme (Öfke ve Stres Yönetimi) Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

6

Kelime İşlemci Programı (Office Word) Eğitimi Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

7

Hesap Tablosu Programı (Office Excel) Eğitimi Kursu

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

8

Sunu Hazırlama Programı (Office PowerPoint) Eğitimi Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

9

Eğitimde Web 2.0 Araçları Kullanımı Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

10

Dijital Okuryazarlık (Bilgi ve İnternet Okuryazarlığı) Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

11

Türk Mangalası Eğitimi Semineri

Öğretmenler

12

Enerji Verimliliği Semineri

Öğretmenler ve Okul Yöneticileri

Nis

Hemşire Yardımcılığı Bölümü

Bu bölümde okuyan öğrenciler mezun olduklarında aşağıdaki konularda yeterli bilgiye ve tecrübeye sahip olurlar.

  • Hasta odasının düzen ve temizliği
  • Hasta yatağının düzeni
  • Hastanın güvenliği
  • Hastanın tedavi planındaki ve hemşirenin uygun gördüğü ilaçları hastaya vermek
  • Hastanın kişisel bakım ve temizliği
  • Hastanın deri bütünlüğünü gözlemlemek
  • Hastayı muayene, tetkik ve tedaviye hazırlamak, tıbbi işlemler öncesinde ve sonrasında hastanın elbiselerini değiştirmesine yardım etmek
  • Yatak yaralarını önlemek için koruyucu işlemlerde hemşireye yardım etmek
  • Hastanın günlük aktivitelerini yapmasına yardım etmek
  • Yataktan kalkması mümkün ya da uygun olmayan hastanın tuvalet ihtiyaçlarını gidermesine yardımcı olmak
  • Hastanın idrar torbasını boşaltmak ve değiştirmek
  • Hastanın idrar ve dışkı örneğini almak
  • Kilo takibi gereken hastalarda kilo takibi yapmak
  • Hemşire uygun gördüğü takdirde hastanın yürümesine ve hareket etmesine yardım etmek
  • Hareket etmesi zor olan hastaların uygun pozisyonu almalarını sağlamak
  • Ölüm durumunda gereken bakımları yapmak

Ebe Yardımcılığı Bölümü

Bu bölümde okuyan öğrenciler mezun olduklarında aşağıdaki konularda yeterli bilgiye ve tecrübeye sahip olurlar.

  • Doğurganlık sınırında olan kadınların üreme sağlığı konusundaki kayıtlarını tutmaya yardım etmek
  • Hamilelik öncesi dönemde hamileliğe ve doğuma hazırlık eğitim programlarında anne ve babaya verilen programlarına uygulanmasına yardım etmek
  • Muayene öncesinde hastalara yardım etmek
  • Hamilelik, doğum ve doğum sonrası süreçte hamilenin günlük yaşam faaliyetlerini yerine getirmesine, beslenme programını uygulamasına, kişisel bakım ve temizliğini yapmasına yardımcı olmak
  • Doğum esnasında hamilenin doğum ağrısı ve doğum korkusuyla başa çıkmasına yardım etmek
  • Doğum sonrası süreçte annenin bebek bakımı ve emzirme konularında bilgilenmesini sağlamak
  • Hamilelikte, doğumda ve doğum sonrasında annenin ve bebeğin sağlığını korumak ve geliştirmek amacıyla hizmet sunulan grubu bilgilendirmek
  • Aile planlaması hizmetleri kapsamında, kadın ve yeni doğana ait tarama programları yürütülürken ebeye yardımcı olmak

Sağlık Bakım Teknisyeni Bölümü

Bu bölümde okuyan öğrenciler mezun olduklarında aşağıdaki konularda yeterli bilgiye ve tecrübeye sahip olurlar.

  • Sağlık meslek mensubu uygun görürse hastanın yürümesine ve hareket etmesine yardım etmek
  • Hareket kısıtlılığı olan hastalarda hastanın uygun pozisyonu almasına yardımcı olmak
  • Sağlık meslek mensuplarının hasta için belirlediği günlük yaşam aktivitelerini hastanın yapmasına yardım etmek

Tüm bunların dışında aşağıda tüm bölümlerde şu konularda da eğitim alınır;

  • Hasta başka bir kliniğe veya birime giderken hastaya yardımcı olmak
  • Kan, doku ya da diğer örnekleri laboratuvara nakil etmek
  • Hastanın bakımında kullanılan malzemeleri hazırlamak, temizlemek ve uygun koşullarda saklamak
  • Hastanın beslenme programı dahilinde beslenmesini sağlamak
  • Hastaya verilen egzersiz planında hastanın hareketleri yapmasına yardım etmek
  • Hastaların genel durumunda bir değişiklik fark ederse hemşireye haber vermek
  • Çalışılan birimin kullanıma hazır olmasında diğer çalışanlara yardım etmek

Sağlık Meslek Lisesi Mezunları Nerede Çalışabilir?

Sağlık meslek liselerinden mezun olan kişiler eskiden hemşire ya da acil tıp teknisyeni olarak sağlık kuruluşlarında çalışabiliyordu. Ancak 2014'te yapılan yeni düzenlemelerle birlikte sağlık liselerinde hemşirelik yerine hemşire yardımcılığı ya da ebelik yerine ebe yardımcılığı gibi bölümler getirildi. Ayrıca eskiden var olan ATT bölümü de kaldırıldı. Bu nedenle sağlık lisesi mezunları bitirdikleri bölümle ilgili bir işe girmeden önce mutlaka 2 ya da 4 yıllık bir üniversite okumak zorundadırlar.

Sağlık Meslek Lisesi Mezunları Hangi Bölümleri Tercih Edebilir?

Mrt

Usta öğreticilik kursuna kimler katılabilir?     USTA ÖĞRETİCİLİK BELGESİ ;

Ustalık veya işyeri açma belgesine sahip olanlar ile en az ön lisans seviyesinde mesleki eğitim almış olanlar, Mesleki Eğitim Merkezlerinde açılan 40 saatlik Usta Öğreticilik kursuna katılabilirler. Kursu başarı ile tamamlayanlara usta öğreticilik belgesi verilir.Kayıt için Diplom Heskodu Nüfus Cüzdan Fotokopisi ve Sağlık raporu ile müracaat edebilirsiniz

Mrt

TYT başvur süresi 07 /03/2022'sinde dolmak üzere, Öğrencilerin acele etmesi gerekiyor

Şbt

opyekûn savunmanın en önemli unsurlarından biri olan; savaşta, afetlerde, yangınlarda ve diğer arama-kurtarma faaliyetlerinde halkın can ve mal kaybını en aza indirme amacını taşıyan sivil savunma konusuna dikkat çekmek amacıyla her yıl 28 Şubat günü ülkemizde Sivil Savunma Günü olarak kutlanıyor.

            AFAD'ın sivil savunma alanında gerçekleştirdiği başlıca faaliyetler;

  • 81 ilimizin İl Sivil Savunma Planları, Afet Yönetim ve Karar Destek Sistemine (AYDES) güncellenerek aktarıldı. Planların denetimi, güncellenmesi ve her an uygulamaya hazır halde bulundurulması süreci sistem üzerinden izlenebiliyor.
  • Daire ve Müessese Sivil Savunma Planları ile ilgili olarak; 81 İlimizde 6.760 kamu kurum ve kuruluşu ile 6.134 özel sektör kuruluşu olmak üzere toplam 12.894 kamu ve özel sektör kuruluşu sivil savunma planlaması kapsamına alındı.  Bunlardan 7.872 kuruluşun planı onaylandı, 5.022 kuruluşun plan hazırlama süreci ise devam ediyor.
  • İkaz ve Alarm Hizmetleri kapsamında "İkaz ve Alarm (Siren) Sistemi (İKAS) Projesi" yürütülüyor. Hava taarruzları ile KBRN tehdit ve tehlikelerine karşı, Hava Kuvvetleri Komutanlığı'ndan alınacak olan ikaz ve alarm haberleri ile tehlike haber kaynağı olan kurumlardan alınacak afet ve acil durum tehlikesi haberlerinin İl AFAD Merkezlerine çevrimiçi olarak iletilmesini sağlayacak olan Haber Alma ve Yayma Sistemi yazılımı tamamlandı, test yayınları devam ediyor.
  • AFAD ve ASELSAN AŞ iş birliği ile; siren sisteminin yerli ve milli imkânlarla yurt içinde üretilip ülke geneline yaygınlaştırılması hedeflenerek, Haber Alma ve Yayma Sistemi üzerinden iletilen tehdit ve tehlike haberlerinin, tehdit altında kalabilecek bölgelerdeki halka, gerek sirenlerle gerekse sesli anonslarla duyurulmasını ve uyarılmasını sağlamak amacıyla "İkaz ve Alarm Sistemi Kurulumu (İKAS) Projesi" yürütülüyor. Bu kapsamda, Gaziantep, Hatay ve Kilis İl merkezleri ile Gaziantep İli Nizip İlçesi, Hatay İli Reyhanlı, İskenderun ve Yayladağı İlçelerine Siren Sistemi Kurulumu çalışmaları Aralık 2020 tarihi itibarıyla tamamlandı. Diğer illerdeki çalışmalar devam ediyor.
  • Ülkemizde uygulanabilir bir Sığınak Politikası oluşturulması maksadıyla "Sığınak Politikasının Belirlenmesi Projesi" yürütülüyor. Bu çerçevede, paydaş kurum ve kuruluş temsilcileriyle, sorunlar ve çözüm yollarının tartışıldığı toplantılar ve çalıştaylar gerçekleştirildi. İsviçre ve Finlandiya örnekleri yerinde incelendi.
  • "Radyolojik ve Nükleer Korunma ve Savunma Strateji Belgesi ve Eylem Planı (2021-2025)" 2020 yılı içinde tamamlandı.
  • İl AFAD Müdürlüğü personelimiz tarafından ilgili kurum ve kuruluşlardan yaklaşık 2200 personele "KBRN Farkındalık ve Şüpheli Posta Eğitimi"  verildi. "KBRN Farkındalık ve Şüpheli Posta Eğitimleri" 2021 yılında da devam edecek.
  • KBRN Terimler Sözlüğü ve KBRN Standart Operasyon Prosedürleri El Kitabı 2020 yılı içinde hazırlandı. İlgili kitapçıklar, 81 İl AFAD Müdürlükleri, kamu kurumları ve ilgili üniversitelere gönderildi.
  • Covid-19 kapsamında; 2020 yılı içinde 81 İl AFAD Müdürlükleri ve Başkanlık teşkilatı personeline toplam 8100 adet FFP3 koruyucu maske alımı yapıldı. 81 İl Müdürlüğümüze gönderilen acil yardım ödenekleri koordine edildi.
  • 2020 yılında Covid-19 sürecinde yurt dışından ülkemize gelen 79.228 vatandaşımız, 77 ildeki 169 yurtta AFAD koordinasyonunda misafir edildi. 1.963 personelimizin görev aldığı çalışmalar için 89.311.822,92 TL ödenek gönderildi.
  • Halen Ülkemiz genelinde uygulanan korona virüs tedbirleri kapsamında toplam 114 KYK öğrenci yurdunda 26.337 oda hazır tutuluyor. An itibarıyla kullanılan 74 yurttaki 2.631 odada 2.644 kişi gözlem altında bulunuyor. İhtiyaçlar çerçevesinde ortaya çıkan harcamalarda kullanılmak üzere AFAD tarafından illere 15.008.445 TL ödenek gönderildi.

Şbt

okul olara öğrencilere iyi alışkanlıklar kazandırma ve okuma ya özendirme adına ençok kitap okuyan öğrencimizi ödüllendirme süreci başlattık